E. Danielsson (Watain): Nödtveidtova muzika překonala hranice lidského ega, a tím se stala posvátnou

16. srpna 2015 v 0:27 | RaznAgul |  novinky
Jon Nödtveidt byl člověkem starých způsobů, které ctí spíše mlčení a ne přehnané tirády. Proto se o hlubinách duše jedinečné osobnosti, mimořádného muzikanta, který vdechl život Dissection, příliš nedozvíme ani ze vzpomínkového rozhovoru, jenž pro prázdninové číslo belgického hudebního časopisu Rock Tribune dal Erik Danielsson z Watain. Byla to právě jeho čertovská sebranka, která sekundovala Dissection na sedmatřiceti zastávkách evropského turné sjetého během listopadu a prosince 2004. Erik se dal dokupy s Jonem krátce po jeho propuštění z kriminálu a v Dissection pak hobloval basu po dva roky po onom společném turné. Podle Erika byly obě kapely z jednoho duchovního těsta. I když si každá šla svou cestou, v jeden okamžik se jejich směry protly. Protly se velmi blízce. Erik se podílel na posledním disekčním albu "Reinkaos" doprovodnými vokály a grafickým zpracováním jeho přebalu. Že osobně stál u zrodu tohoto klenotu, pro něj však samo o sobě nemělo žádný zásadní význam. Zásádní význam pro něj vězel v jedinečném poselstvi poslední Nödtveidtovy desky, z níž proudila majestátní síla protkaná diabolickým světlem. Tehdejší návrat Dissection na scénu pročistil fandovskou základnu kapely a oddělil zrno od plev. Ovce převlečené za vlky, které nezkously přesvědčený satanismus a opletačky s vraždou, prchly nahé. Přemítání o satanismu a vraždě těmi, kteří nejsou satanisté a nevraždili, ostatně zůstane vždy jen prázdným tlacháním. I bez takových bude rozpotaný boj temnoty, která jako pouhé slovo nemá žádný význam, doveden skrze hudební odkaz Dissection ke konečnému triumfu.

 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama