Původní rozhovor se SATAN´S FALL

21. července 2016 v 22:13 | RaznAgul |  původní rozhovory
Prostřednictvím rozhovorů pod hlavičkou "sedmi pekelných bran" chci představovat kapely, které mi v poslední době zasáhly mé metalové srdce. V sedmi otázkách otevírám prostor pro ty, kteří tvoří metalovou muziku v pravověrném duchu, se skutečným zapálením a undergroundovým přístupem ke svému dílu.


Finská sebranka SATAN'S FALL je čerstvou sklizní z nadšené setby tradičního heavy metalu do oraniště současné scény. A i když třeba máte doma vyskládané všechny klasické nahrávky někdejších zlatých heavymetalových časů a hodláte nad nimi strávit zbytek svého života, až se pustíte do chuťovky "Seven Nights", sotva odoláte pokušení zařadit si tohle krátké demo mezi své starodávné klenoty. Heavíkový satanáš počal svůj pád loňského roku a desetiminutová nahrávka o třech skladbách je jejich prvním zásekem. Svou délkou je tak akorát na podráždění chuti, ale i to umí provést znamenitě. Na otázky rozhovoru odpovídal kytarista kapely Tomi Mäenpää.

I. Co je tak lákavého a vděčného na klasickém heavy metalu, že jste na něm založili nové SATAN´S FALL a nevěnovali raději své muzikantské nadšení a energii do vašich předchozích nebo i současných metalových kapel hrubšího zrna, klíčících z mrtvolných hrobů, zčernalých pekel a thrashového bordelu? Je v tom snad větší svoboda a nevázanost, kterými dává heavy metal prostor pro tvoření barvitých kytarových sól a aranží, mimochodem naprosto úchvatných na "Seven Nights"?
Tomi: "Založil jsem kapelu společně s Kridem jen tak z hecu, ale sotva jsme se nadáli, už jsme měli kompletní sestavu. Vedle našich dalších kapel bereme SATAN´S FALL jako skvělou terapii a relax, kromě toho nás heavy metal vždy neskutečně bavil. Určitě nabízí daleko větší svobodu při vymýšlení kytarových riffů, sól, zpěvu, textů a aranží, v tom máš pravdu. Heavy metal nezná hranice!"

II. Podle textů skladeb vašeho dema "Seven Nights" soudím, že se snažíte vtěsnat do vaší muziky vždy nějaký neotřelý příběh či poselství. Na druhou stranu, název kapely je nakrásně poplatný provařeným metalovým klišé. Nebo značí pro vás "pád rebelujícího anděla" něco podstatného, s čím se v symbolech ztotožňujete při tvorbě muziky?
Tomi: "Náš zpěvák Markus při psaní textů skladeb hodně čerpá inspiraci z vážnějších oblastí okultismu, literatury, popové i podzemní kultury a "ducha doby". Zpočátku jsme se nazývali Satan´s Cross, ale pak si ten název přisvojila jedna mexická kapela, a tak jsme se přejmenovali na SATAN´S FALL. Každý určitě ví, že jde o název jedné slavné skladby od Mercyful Fate. Pád ďábla z nebes symbolizuje vzdor proti autoritě a heavy metal byl vždy muzikou, která se staví na odpor autoritám."


III. Nejsilnější dojem z poslechu "Seven Nights", který mě přesvědčil, že zde mám co do činění s něčím velmi slibným, rašícím z dnešního poblouznění zpátečnickým heavy metalem, ten nejsilnější dojem ve mně zanechalo zvláštní souznění Markusova zpěvu se zbytkem kapely. Dokázal bych si představit jeho zpěv posazený o tón či více výše, fajnovější, pak by ale vyznění kapely určitě ztratilo dost ze své ponurosti, která je chytlavá jak ďas! Dáš mi za pravdu, že Markusův neobvyklý hlasový projev je největší předností vaší muziky?
Tomi: "Myslím, že jsi to trefil. Než přišel do SATAN´S FALL Markus, měl jsem představu o zpěvákovi, co by vhodném frontmanovi do kapely, s hlasem položeným daleko výše a do ječáku. Ale když se objevil Markus a na zkoušce jsem slyšel, jak zpívá, všiml jsem si, že jeho projev je naprosto ojedinělý mezi zpěváky dnešních heavymetalových kapel. To je pro mě zásadní a doufám, že si toho všimnou i jiní. Podobně zpívá též James ze severoirských Terminus. Jen si poslechni jeho hlas! Mimochodem, je to jedna z nejlepších heavymetalových kapel současnosti. Zkrátka, můžeš mít talent, ale jedinečný, osobitý styl a vyznění jsou něčím, co tě v hudební škole nebo na hodinách zpěvu nenaučí ani ten sebevětší profík."

IV. Demo "Seven Nights" vyšlo ve všech třech fyzických formátech, na sedmipalci, CD i kazetě. To je dost ambiciozní nálož, i vzhledem k tomu, že jde o pouze desetiminutovou nahrávku. Proč jste nenahráli svůj první hudební pokus klasicky jen na promo pásek k rozeslání labelům, jak obvykle dělali ti opravdoví "staří páprdové z osmdesátých let", ke kterým vzhlížíte jako ke svým vzorům?
Tomi: "Během nahrávání "Seven Nights" jsem poslal jednu nedokončenou skladbu, ještě bez zpěvu a kytarových sól, německým Underground Power Records a ti se nám ozvali, že mají zájem vydat nahrávku na sedmipalci. Když pak vyšlo demo na bandcampu, dohodli jsme se s americkými Stormspell Records na cédéčku a s řeckými Iron On Iron Records na kazetě. Vydání nahrávky na všech třech médiích a dvou kontinentech nám hodně pomohlo ke zviditelnění. A v roce 2016 přece jen nemusíme postupovat, jak bylo zvykem u starých kapel v sedmdesátých či osmdesátých letech. Internet je pro kapelu skvělým nástrojem, jak přijít ke kontaktům, ale dokáže být taky špatným sluhou, když se nepoužívá náležitě."

V. Co má magie sedmi nocí společného s civěním městského panoramatu vyobrazeného na přebalu vaší nahrávky?
Tomi: "Dali jsme Anu Bring, která kreslila úžasný výjev pro přebal "Seven Nights", tvůrčí volnost. Poslal jsem ji nahrávku a texty skladeb, a pak bylo jen na ní, jak se popere se svými nápady pro ztvárnění grafiky pro "Seven Nights". Zvládla to na výbornou!"
Anu k odpovědi dodává následující:
Anu: "K výsledné malbě pro obal "Seven Nights" mě přivedlo hemžení nápadů v hlavě při prvním poslechu skladeb. Puch zlověstného města, které vlastně nikdy nespí. Jde o průnik dvou obrazů, na který můžeš pohlížet ze dvou úhlů. Představuje tenkou linii mezi dobrými a zlými věcmi. Oči symbolizují pocit osamění, ale také to, že jsi soustavně a na každém kroku sledován. Každé město ukrývá tajemnosti, které pouze vyvolení dokážou rozkrýt, když se protloukají nočními ulicemi.


VI. Máte už za sebou několik živých vystoupení. Živé hraní je často dost odlišnou zkušeností oproti výkonu ve studiu nebo zkušebně a dokáže probudit v kapele nového ducha. Přinesla tahle nepřenosná zkušenost z koncertních pódií nějaký čerstvý vítr do kapely, třeba ve smyslu, že by vás někam propříště hudebně posunula?
Tomi: "Odehráli jsme zatím jen tři koncerty, takže opravdu nedokážu říct, jestli živé hraní nějak změnilo náš přístup k muzice. Ale myslím si, že náš poslední koncert s Manilla Road cosi čerstvého do kapely přivanul. Živé hraní se liší od hraní ve zkušebně, ale i tak SATAN´S FALL hrají při zkouškách dost podobně jako na pódiu, ...totiž sakra kvapem!"

VII. Jaké jsou plány SATAN´S FALL pro nejbližší budoucnost?
Tomi: "Děláme na nových skladbách a snad ještě letos i něco nahrajeme. Přemýšleli jsme o debutu, ale poslední dobou si říkáme, že spíše uděláme ještě čtyřskladbové EP, než se pustíme do albové prvotiny. Necháme si více času na zkoušení a tříbení našich kompozičních dovedností. Nemá přece smysl vydávat velkou desku plnou průměrné muziky."

Díky moc za odpovědi. Přeji vám, ať tradiční heavy metal s ďábelským pádem SATAN´S FALL nikdy neupadne v zapomění!
Tomi: "Díky za rozhovor! Trendy přicházejí a odcházejí, ale heavy metal tady zůstane navždy!"

současná sestava SATAN´S FALL:
Markus Heinonen - zpěv
Tomi Mäenpää - kytara
Kride Lahti - kytara
Joni Petander - baskytara
Tommi Makkonen - bicí



==
 


Komentáře

1 Dominika Dominika | Web | 22. července 2016 v 11:05 | Reagovat

To je dobrej heavy, to se mi líbí!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama